Згурівська громада
Згурівська селищна рада Броварського району Київської області

ПОДАТКОВА ІНФОМУЄ

Дата: 15.12.2023 13:35
Кількість переглядів: 100

Фото без описуОновлено декларацію збору за місця для паркування транспортних засобів

Головне управління ДПС у Київській області інформує,  що 08 грудня 2023 року набрали чинності накази Міністерства фінансів України :

- від 06.10.2023 №528 «Про внесення змін до форми Податкової декларації збору за місця для паркування транспортних засобів»;

- від 26.10.2023 № 599 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 06 жовтня 2023 року №528».

Наказом Мінфіну від 06.10.2023 №528 внесені зміни до форми Податкової декларації збору за місця для паркування транспортних засобів, наказом Мінфіну від 26.10.2023 р. № 599 внесені технічні правки в Наказ № 528.

Зміни спрощують звітність зі збору в зв’язку з автоматизацією процедури прийняття та обробки податкової звітності. Зокрема, немає необхідності в самостійному нарахуванні пені платником цього збору. Водночас, виключено з податкової декларації позиції щодо проведення посадовою особою контролюючого органу камеральної перевірки цієї податкової декларації.

Накази № 528 та № 599  опубліковані в бюлетені «Офіційний вісник України» від 08.12.2023 за № 99.

При формуванні плану-графіка проведення документальних планових перевірок на 2024 рік враховуються показники позитивної динаміки

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що відповідно до підпункту 69.35.прим.2 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України, яким Податковий кодекс України доповнив Закон України від 09.11.2023 №3453, при формуванні плану-графіка проведення документальних планових перевірок на 2024 рік враховуються показники позитивної динаміки:

- рівнів сплати податку на прибуток та ПДВ по відповідній галузі за дев’ять місяців 2023 року. Після настання граничних строків для подання річної звітності враховуються показники за 2023 рік. Якщо податковим (звітним) періодом для податку на прибуток платника є календарний рік, - враховуються показники за попередній рік;

- рівнів нарахування та/або виплати податковим агентом - ЮО доходів у вигляді заробітної плати за дев’ять місяців 2023 року. Після настання граничних строків для подання податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - ФО, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за ІУ квартал 2023 року враховуються показники за чотири квартали 2023 року.

Формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок та внесення змін до нього здійснюються без урахування вимог, передбачених п. 77.2 ст. 77 Податкового Кодексу.

Порядок зазначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД у податковій накладній за операцією з його постачання не залежить від дати виготовлення товару

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що відповідно до п. 16 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307 та зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267, у разі постачання товару заповнюється графа 3.1 податкової накладної, в якій зазначається код товару згідно з УКТ ЗЕД.

Законом України від 19.10.2022  № 2697-IX «Про Митний тариф України» (далі – Закон № 2697) затверджено коди товарів згідно з УКТ ЗЕД (версії 2022 року). При цьому окремі позиції кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД (версії 2022 року), визначених у митному тарифі України, встановленому Законом №2697, зазнали змін  порівняно з кодами товарів згідно з УКТ ЗЕД  версії 2017 року, які були визначені у митному тарифі України, встановленому Законом України від 04.06.2020 № 674-IX «Про Митний тариф України», чинному до 31.12.2022 (включно).

З 01.01.2023, при здійсненні операцій з постачання товарів на митній території України, графа 3.1 (код товару згідно з УКТ ЗЕД) розділу Б податкової накладної заповнюється з урахуванням такого:

- у разі постачання товару, придбаного на митній території України або ввезеного на митну територію України до 31.12.2022 (включно), у графі 3.1 (код товару згідно з УКТ ЗЕД) розділу Б податкової накладної зазначається код відповідного товару згідно з УКТ ЗЕД (версії 2017 року), що вказаний у митній декларації, оформленій при його ввезенні на митну територію України або у ПН, отриманій від постачальника при придбанні такого товару;

- у разі постачання товару, придбаного на митній території України або ввезеного на митну територію України, починаючи з 01.01.2023, у графі 3.1 (код товару згідно з УКТ ЗЕД) розділу Б податкової накладної зазначається код відповідного товару згідно з УКТ ЗЕД (версії 2022 року), що визначений у митному тарифі України, встановленому Законом № 2697.

Порядок зазначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД у податковій накладній за операцією з його постачання не залежить від дати виготовлення такого товару.

Скасування реєстрації РРО, які знаходяться на ТОТ, або на яких ведуться бойові дії

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що для скасування реєстрації реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО), який знаходиться на територіях, які тимчасово окуповані, або на яких ведуться бойові дії, керуючись положеннями розд. VIII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, та положеннями глави 4 розд. ІІ Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 (далі – Наказ № 547, Порядок № 547), необхідно подати до контролюючого органу за основним місцем обліку як платника податків повідомлення за формою № 20-ОПП та/або заяву про скасування реєстрації РРО за формою № 4-РРО.

Зазначені документи можуть бути подані в паперовій формі або засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронних довірчих послуг.

Відповідно до п. 3 глави 4 розд. ІІ Порядку №547, процедура розпломбування РРО в центрі сервісного обслуговування за можливості проводиться і для РРО, щодо яких контролюючим органом прийнято рішення про примусове скасування реєстрації.

Відомості щодо зареєстрованих/скасованих РРО, об’єктів оподаткування та контролюючі органи, у яких суб’єкт господарювання перебуває на обліку за неосновним місцем обліку, відображаються у приватній частині Електронного кабінету.
Скасування реєстрації РРО передбачає одночасне скасування книги обліку розрахункових операцій, зареєстрованої на такий РРО у порядку, визначеному главою 3 розд. ІІ Порядку реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, затвердженого Наказом № 547.

Правом на податкову знижку по витратах, сплачених за навчання вітчизняним закладам освіти протягом 2022 року, слід скористатись по 31 грудня 2023 року

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб'єктами господарювання, - це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку - резидента у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів - фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати та/або у вигляді дивідендів, у випадках, визначених Податковим Кодексом – п.п.14.1.170 п.14.1 ст.14 ПКУ.

Отже, податкова знижка надається резидентам, які отримують доходи у вигляді заробітної плати і сплачують з неї податок на доходи фізичних осіб (ПДФО).

Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року – п.п.166.1.2 п.166.1 ст.166 ПКУ.

За 2022 рік декларація подається  по 31 грудня 2023 року включно, за 2023 рік – по 31 грудня 2024 року включно.

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача), а також копіями договорів за їх наявності в яких обов'язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги).

Платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, нарахованого у вигляді заробітної плати суму коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти таким платником податку та/або членом його сім'ї першого ступеня споріднення та/або особи, над якою встановлено опіку чи піклування, або яку влаштовано до прийомної сім'ї, дитячого будинку сімейного типу, якщо такого платника податку призначено відповідно опікуном, піклувальником, прийомним батьком, прийомною матір'ю, батьком-вихователем, матір'ю-вихователькою – п.п.166.3.2 п.166.3 ст.166 ПКУ

Членами сім'ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені. Членами сім'ї фізичної особи другого ступеня споріднення вважаються її рідні брати та сестри, її баба та дід з боку матері і з боку батька, онуки.

09 грудня 2023 року набрали чинності зміни до порядків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що 09 грудня 2023 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 07.11.2023 № 1154 «Про внесення змін до порядків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165».

Зокрема, Постановою №1154 змінено:

-одну з ознак безумовної реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних (збільшено суму сплати ПДВ з 1 млн.грн. до 10 млн.грн.). Ознаку безумовної реєстрації у попередній редакції перенесено до показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника ПДВ;

-п.2 позитивної історії: показник буде спрацьовувати, якщо у платника протягом останніх 6 послідовних місяців 75 % податкового кредиту від усього обсягу придбання сформовано не більше, ніж по чотирьох УКТ ЗЕД та 75 % податкових зобов’язань від усього обсягу постачання – по одному УКТ ЗЕД. При цьому «загальне навантаження» (показник D) має бути більше 5 %;

-п. 5 позитивної історії: розрахунок показника щодо сплати ЄСВ із заробітної плати працівників змінили на сплату ПДФО. Показник буде спрацьовувати, якщо середньомісячна сума ПДФО за останні 12 місяців більша суми ПДФО, розрахованої з подвійної мінімальної заробітної плати та середньомісячна чисельність у такому періоді не менше 5 осіб.

Додано нові показники позитивної історії:

Пункт 8 - спрацьовує, якщо одночасно виконуються умови:

 -по усіх зупинених ПН/РК подані Пояснення;

 -по усіх Поясненнях, по яких настав граничний строк розгляду, прийняті позитивні рішення на користь платника;

 -у поточних ПН/РК зазначені УКТ ЗЕД, по яких прийняті позитивні рішення;

 -відсутнє значне збільшення місячного обсягу ПДВ порівняно з попереднім роком по УКТ ЗЕД, по якому прийняті позитивні рішення (у поточному періоді сума ПДВ у зареєстрованих ПН/РК не перевищує у 1,4 раза найбільшу місячну суму ПДВ за останній рік);

-щомісячний обсяг операцій за останні 6 звітних періодів перевищує 500 тис. грн;

Пункт 9 - спрацьовує, якщо за 36 місяців до подання ПН/РК для реєстрації виконуються умови:

відсутня заборгованість по сплаті податків і зборів;

своєчасно подана звітність;

своєчасно зареєстровані ПН/РК;

середньомісячний обсяг операцій за останні 6 звітних періодів перевищує 500 тис. грн;

у поточному місяці «навантаження» (показник D) більше 5% та відсутнє значне збільшення місячного обсягу ПДВ порівняно з попереднім роком (не більше ніж у 1,4 раза).

Які платники з 01 грудня 2023 по 31 грудня 2024 можуть бути включені до плану-графіка проведення документальних планових перевірок на 2023 та 2024 роки

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що Законом України від 09.11.2023 №3453 доповнено  підрозділ 10 розділу ХХ Податкового кодексу України підпунктом 69.35.прим.2, яким установлено категорії платників, виключно які, з 01 грудня 2023 по 31 грудня 2024 року можуть бути включені до плану-графіка проведення документальних планових перевірок на 2023 та 2024 роки:

  • платники, які здійснюють/здійснювали діяльність у сфері виробництва/ реалізації підакцизної продукції;
  • платники, які здійснюють/здійснювали діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор (гральний бізнес);
  • платники, які надають/надавали фінансові, платіжні послуги;
  • нерезиденти, які здійснюють/здійснювали в Україні діяльність через відокремлені підрозділи (постійні представництва), які відповідають хоча б одному з таких критеріїв:

-рівень зростання податку на прибуток на 50 і більше відсотків менше, ніж рівень зростання доходів;

-декларування нарахованої заробітної плати за відсутності декларування прибутку або декларування доходу, звільненого від оподаткування відповідно до міжнародного договору України;

  • інші платники, які на основі показників, сформованих за підсумками 2021 календарного року, відповідають хоча б одному з таких критеріїв:

-рівень сплати податку на прибуток на 50 і більше відсотків менший рівня сплати податку у відповідній галузі (не поширюється на платників ЄП);

-рівень сплати ПДВ на 50 і більше відсотків менший рівня сплати податку у відповідній галузі (не поширюється на платників, у яких операції з вивезення товарів за межі митної території України становлять 25 і більше відсотків загального обсягу постачання та одночасно рівень сплати податку на прибуток складає не менше 50 відсотків рівня сплати податку на прибуток у відповідній галузі);

-дебіторська заборгованість перевищує кредиторську більше ніж у два рази;

-загальна сума витрат, відображених у податковій декларації про майновий стан і доходи, становить 75 або більше відсотків суми загального річного доходу, задекларованого у такій декларації, за умови що загальний річний дохід, отриманого від провадження підприємницької діяльності, становить 10 млн. грн. і більше;

-нарахування та/або виплата податковим агентом - юридичною особою заробітної плати в розмірі менше середньої заробітної плати у відповідній галузі у відповідному регіоні (за основним місцем обліку в територіальному органі податкової служби).

Звертаємо увагу, що нормами п.п.69.35.прим.2 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ встановлено, що рівні сплати відповідного податку по галузях та показники середньої заробітної плати у відповідній галузі за регіонами, сформовані на основі показників за підсумками 2021 календарного року, публікуються на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, протягом 10 календарних днів з дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо скасування мораторію на проведення податкових перевірок".

Ведення обліку товарних запасів  ФОП, у тому числі платників ЄП

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що відповідно до п. 12 ст. 3 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» , суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для виконання платіжної операції зобов’язані вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів, здійснювати продаж лише тих товарів, що відображені в такому обліку.

Суб’єкт господарювання зобов’язаний надати контролюючим органам на початок проведення перевірки документи (у паперовій або електронній формі), що підтверджують облік та походження товарних запасів (зокрема, але не виключно, документи щодо інвентаризації товарних запасів, документи про отримання товарів від інших суб’єктів господарювання та/або документи на внутрішнє переміщення товарів), які на момент перевірки знаходяться у місці продажу (господарському об’єкті). 

Ця вимога не поширюється на ФОП, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками ПДВ (крім тих, які провадять діяльність з реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння).
Порядок ведення обліку товарних запасів для фізичних осіб – підприємців, у тому числі платників єдиного податку затверджений наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2021 №496 визначає правила та форму ведення обліку товарних запасів та поширюється на ФОП, у тому числі платників єдиного податку, які відповідно до Закону № 265 зобов’язані вести облік товарних запасів та здійснювати продаж лише тих товарів, що відображені в такому обліку, та осіб, які фактично здійснюють продаж товарів (надання послуг) та/або розрахункові операції в місці продажу (господарському об’єкті) такого ФОП.

Облік товарних запасів здійснюється ФОП шляхом постійного внесення до Форми обліку інформації про надходження та вибуття товарів на підставі первинних документів, які є невід’ємною частиною такого обліку – п.1 розд. II Порядку №496.

Форма обліку ведеться за вибором ФОП у паперовій або в електронній формі.

Як подати Заяву про застосування спрощеної системи оподаткування у електронному вигляді

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що в Електронному кабінеті платника забезпечено можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання ПКУ та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи - абзац перший п. 42 прим. 1.2 ст. 42 прим. 1.

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за посиланням: http://cabinet.tax.gov.ua, або через офіційний вебпортал ДПС.

Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.

Для надіслання Заяви фізичною особою – підприємцем в меню «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету обирається рік та місяць, в якому створюється Заява, та з переліку електронних форм обирається Заява за формою F0102003. За замовчуванням встановлюється орган ДПС за місцем основної реєстрації.

У запропонованій формі Заяви необхідно заповнити відповідні поля електронного документу, підписати та надіслати, при цьому реєстраційні дані платника податків заповнюються автоматично.

У разі переходу фізичної особи – підприємця на спрощену систему оподаткування (перша-третя група платників єдиного податку) додатково до Заяви подається Розрахунок. Для цього платник у вкладці «Додатки» обирає опцію «Додати» Розрахунок за формою F0102103 та заповнює обов’язкові поля.

Перша квитанція надсилається автору електронного документа протягом двох годин з часу його отримання контролюючим органом, в іншому разі – протягом перших двох годин наступного операційного дня (абзац перший п. 8 розд. ІІ Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 (із змінами і доповненнями).

Не пізніше наступного робочого дня з моменту формування першої квитанції, якщо інше не встановлено нормативно-правовими актами та Порядком № 557, формується друга квитанція – п. 9 розд. ІІ Порядку № 557.

Друга квитанція є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі електронного документа. В другій квитанції зазначаються реквізити прийнятого (зареєстрованого) або неприйнятого (із зазначенням причини) електронного документа, результати обробки в контролюючому органі (дата та час прийняття (реєстрації) або неприйняття, реєстраційний номер, дані про автора та підписувача (підписувачів) електронного документа та автора квитанції.

У разі наявності другої квитанції про прийняття електронного документа датою та часом прийняття (реєстрації) електронного документа контролюючим органом вважаються дата та час, зафіксовані у першій квитанції (п. 11 розд. ІІ Порядку № 557).

Разом з тим повідомляємо, що вкладка «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» надає доступ до квитанції № 2 щодо приймання та обробки Заяви.

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь