A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Згурівська громада
Згурівська селищна рада Броварського району Київської області

Охорона здоров'я

ПРО РЕФОРМУ МЕДИЦИНИ 

З 2013 року на території раніше єдиної Згурівської лікарні існує три самостійні організації. В ході реформи медицини, було виділено різні ланки, які у нашій громаді представляють РІЗНІ заклади.

Кожна із трьох ланок існує незалежно одна від одної і фінансується теж ОКРЕМО. Так, зараз в одній будівлі лікарні знаходяться «швидка», первинна і вторинна ланки. Але наголошуємо ще раз – це різні установи!!!

Куди, до кого і з чим звертатися розбираємо у питаннях і відповідях:

 

Що таке первинна ланка медицини, так звана «первинка»?

Комунальне некомерційне підприємство «Згурівський центр первинної медико-санітарної допомоги» – первинна ланка (тут працюють сімейні лікарі, терапевти, педіатри. Сюди ж відносяться ФАПи та амбулаторії, які знаходяться в селах). Головний лікар Зіборов Олександр Іванович.

Структура «первинки» складається в громаді складається:

- Центр первинної медико-санітарної допомоги – смт Згурівка

- Амбулаторії загальної практики сімейної медицини – смт Згурівка, с. Войтове, с. Аркадіївка, с. Турівка, с. Вознесенське, с. Нова Олександрівка.

- Фельдшерсько-акушерські пункти – с.Великий Крупіль, с.Малий Крупіль, с.Софіївка, с.Усівка, с.Вільне, с.Мала Березанка, с.Жуківка, с.Мала Супоївка, с.Черевки, с.Красне, с.Безуглівка, с.Свобода, с.Шевченкове, с. Майське, с. Володимирівка, с. Лизогубова Слобода, с. Нова Оржиця, с. Любомирівка, с. Стара Оржиця, с. Щасливе, с. Пасківщина, с. Олександринівка, с. Середівка.  

 

Які завдання лікарів первинної ланки?

Основним завданням медичних працівників первинної ланки є проведення заходів, спрямованих на збереження здоров’я населення шляхом спостереження за загальним станом здоров’я та проведення профілактичних заходів, спрямованих на зменшення інфекційних захворювань серед дорослого та дитячого населення, зокрема вакцинацію згідно з календарем профілактичних щеплень.

Сімейний лікар, терапевт чи педіатр проводить консультацію, призначає лікування, а також при необідності надає направлення пацієнтів на отримання вторинної, третинної медичної допомоги та санаторно-курортного лікування, виписує рецепти, за якими у тому числі можна отримати препарати за програмою «Доступні ліки», виписує лікарняні.

 

Куди звертатись першочергово?

При погіршенні здоров’я, окрім невідкладних випадків, або для вирішення інших медичних питань, слід звертатися до лікаря первинної ланки (сімейного лікаря, педіатра), з яким укладено декларацію.

Сімейний лікар, терапевт або педіатр огляне, проконсультує та за потреби призначить обстеження або випише електронне направлення на консультацію до спеціаліста вторинної чи третинної ланки.

 

Як фінансується первинка?

Необхідно зазначити, що фінансування первинної ланки відбувається за укладеними деклараціями. Іншими словами, пацієнт, що уклав декларацію, отримує від держави (в даному випадку через лікувальний заклад (підприємство) доступ до певного безкоштовного обсягу медичних послуг. Головним «фігурантом» на «первинці» є сімейний лікар, лікар-терапевт, лікар-педіатр, з яким укладені декларації. Середні медичні працівники, в т.ч. працівники ФАПів, є помічниками.

З питань надання долікарської медичної допомоги можна звертатись за місцем проживання до середнього медичного працівника, який закріплений за даною територією.

Медичні працівники КНП «Згурівський ЦПМСД» надають первинну медичну допомогу відповідно до режиму роботи закладу та годин прийому пацієнтів (понеділок - субота з 8.30 до 16.00).

 

Як зареєструватись на вакцинацію?

Реєстрація на вакцинацію проводиться за телефоном 067-599-69-00 з 8.30 до 16.00.

Залишивши свої дані (при наявності залишків дози), є можливість отримати вакцину позачергово. Вам зателефонують. Умова – приїхати в амбулаторію у встановлений час. При собі слід мати паспорт та ідентифікаційний код.

За вказаним телефоном за даним номером в робочий час можна отримати довідкову інформацію, що не пов’язана з лікувальним процесом чи особистим спілкуванням з лікарем.

 

 Що означає «заклад вторинної ланки»?

Вторинна (спеціалізована) медична допомога, що надається в амбулаторних та стаціонарних  умовах лікарями відповідної спеціалізації (крім лікарів загальної практики – сімейних лікарів) у плановому порядку або в екстренних випадках і передбачає надання консультації, проведення діагностики, лікування та профілактики хвороб, травм, отруєнь, патологічних і фізіологічних (під час вагітності і пологів) станів; направлення пацієнта відповідно до  медичних показань для надання вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги з іншої спеціалізації або третинної(високоспеціалізованої) медичної допомоги.

Надання вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги забезпечує в Згурівській ТГ Комунальне некомерційне підприємство «Згурівська центральна районна лікарня» Згурівської селищної ради (головний лікар - Моцюк Василь Васильович):

  • в стаціонарних умовах (хірургічне, гінекологічне, терапевтичне, неврологічне, дитяче відділення).
  • в амбулаторних умовах – консультативно- діагностичне (поліклініка).

Вторинна (спеціалізована) медична допомога надається безоплатно, відповідно до медичних показань за направленням лікуючого лікаря з надання первинної медичної допомоги або лікуючого лікаря ЦРЛ.

Без направлення вторинна медична допомога відповідно до медичних показань надається безоплатно пацієнтам, які звернулися до акушер-гінеколога, лікаря гінеколога дитячого та підліткового віку, лікаря педіатра, лікаря психіатра, лікаря психіатра дитячого, лікаря нарколога, лікаря фтизіатра, лікаря фтизіатра дитячого.

Без направлення вторинна (спеціалізована) медична допомога також  надається безоплатно пацієнтам, які перебувають у невідкладному стані.

 

Як «вторинка» фінансується?

КНП «Згурівська центральна районна лікарня». До 1 квітня 2020 року на її фінансування до районного бюджету надходили гроші із державного бюджету (медична субвенція).

Тепер же лікарня отримує кошти від Національної служби здоров’я України (далі – НСЗУ). Це установа, що оплачує медичним закладом різних ланок за послуги, які вони надають населенню.

Так, наприклад, Згурівський центр первинної медико-санітарної допомоги («первинка») теж отримує кошти від НСЗУ – їх кількість залежить від кількості укладених декларацій із педіатрами, терапевтами та сімейними лікарями.

Для того, щоб отримувати кошти від НСЗУ, районна лікарня повинна була виконати ряд вимог, який є однаковим для всіх закладів «вторинки» країни, обрати послуги, що може надавати, та укласти договір із Національною службою здоров’я. Після його підписання лікарня починає надавати послуги по Програмі медичних гарантій.

Чим більше до лікарні звернеться пацієнтів – тим більше грошей вона отримає. Це принцип «гроші ходять за пацієнтом».

 

Що таке Програма медичних гарантій?

Це перелік медичних послуг, які пацієнти гарантовано отримують безплатно.

 

Що таке пакети медичних послуг?

Уявіть, що ви хочете обрати відпочинок через турфірму та купуєте пакетний тур. У нього буде входити чітко визначений перелік послуг: проїзд або переліт, проживання, харчування або без нього, екскурсії тощо. 

Пакет медичних послуг – такий самий чітко визначений перелік. Як видно з назви, до нього входять певні медичні послуги, а також лікарські засоби, які необхідні для надання конкретного виду медичної допомоги. До речі, якщо говорити про ліки – то не будь-які і не всі, а ті, що затверджені Національним переліком основних лікарських засобів.

Зараз затверджено 36 пакетів медичних послуг. Також в Україні було затверджено тарифи на медпослуги на 2021 рік.

 

Які пакети медичних послуг може надавати районна лікарня?

КНП «Згурівська центральна районна лікарня» підписала договір на 6 пакетів медичних послуг із 36-ти. Це:

1. Профілактика, діагностика, спостереження, лікування та реабілітація пацієнтів в амбулаторних умовах.

2.  Стоматологічна допомога дорослим та дітям.

3. Стаціонарна допомога дорослим та дітям без проведення хірургічних операцій.

4. Хірургічні операції дорослим та дітям у стаціонарних умовах.

5. Мобільна паліативна медична допомога дорослим та дітям.

6. Ведення вагітності в амбулаторних умовах.

 

Отже, послуги будуть безкоштовними? І що потрібно зробити, щоб їх отримати?

 Так, послуги будуть безкоштовними. Щоб отримати безплатні послуги з програми медичних гарантій:

1) Спершу звертаєтесь до сімейного лікаря (терапевта чи педіатра), з яким у вас підписана декларація. Направлення пацієнта на консультації, обстеження або лікування здійснює лікар первинки.

2) Пацієнт вільно обирає медичний заклад та лікаря для консультації, обстеження або лікування без прив’язки до місця проживання.

Тут важливо, щоб обраний медичний заклад мав договір з НСЗУ про надання пацієнтам відповідних послуг.

(Щоб дізнатись, який медичний заклад має договір з НСЗУ, зателефонуйте до контакт-центру НСЗУ за безкоштовним номером 16-77, або перевірте інформацію на сайті www.nszu.gov.ua.)

3) Лікар надає медичну допомогу безоплатно в обсязі, передбаченому договором з НСЗУ у межах одного з 36 пакетів медичних послуг.

Звернутись до лікарень вторинної ланки можна і без направлення сімейного лікаря (терапевта, педіатра), та тоді послуги не будуть безкоштовними, за них треба буде платити. Але є винятки.

 

 Чи є можливість отримати безоплатні медичні послуги без звернення до сімейного лікаря?

Так. Наприклад, екстрена медична допомога («швидка») надається кожному без направлення і декларації.

Також направлення не потрібне до:
– гінеколога, в тому числі дитячого та підліткового віку;
– психіатра, в тому числі підліткового;
– стоматолога (безоплатно – ургентна стоматологія усім та планова – дітям);
– нарколога;
– до лікаря, у якого пацієнт із хронічними захворюваннями перебуває під медичним наглядом.

 

Третя окрема ланка - екстрена медична допомога (або як часто кажуть «швидка).

Яким чином та в яких випадках здійснюється виклик екстренної медичної допомоги?

Нагадуємо, що викликати «швидку» потрібно виключно у серйозних випадках.

Є стани, в яких дійсно потрібен виклик швидкої допомоги. Наприклад, біль у грудях, анафілактичний шок, передчасні пологи, чи пологи… Але якщо у вас підвищена температура до 39 градусів і ви ще не починали її збивати, це ще не привід викликати “швидку” – можливо, у цей час десь є людина, яка постраждала у ДТП, або з інфарктом, яка потребує її більше. Тому варто ставитися відповідально до цього. У ситуаціях, які не є екстренними, варто користуватися послугами вашого сімейного лікаря.

Екстренна медична допомога – це розгалужена мережа, що складається з диспетчерського центру (пункту), станцій та виїзних бригад (в т.ч. спеціалізованих).

Диспетчерський Центр швидкої допомоги знаходиться в м. Біла Церква.

Номер виклику швидкої не змінюється – виклики і надалі потрібно адресувати на «103», в тому числі із мобільного!

Дзвінок на «103» потрапляє в диспетчерську, що територіально розташована в Білій Церкві, далі диспетчер скеровує подальші дії. Якщо у людини стався інфаркт, швидка буде везти такого пацієнта в лікарню, в якій точно зможуть надати допомогу (Приміром, зробити коронографію і стентування), яка має контракт із НСЗУ.

Центри екстренної медичної допомоги об’єднані, керують одним парком машин у межах області.

 

Де можна дізнатись всю необхідну інформацію щодо надання допомоги та послуг, що надаються тою чи іншою ланкою медицини?

Розпитати що і до чого можна у свого сімейного лікаря (педіатра, терапевта).

Телефони лікарів:

  • Панченко Любов Василівна, педіатр – 0995011399
  • Дерунець Галина Михайлівна, терапевт – 0935270544,
  • Драй Ольга Євстахіївна, терапевт – 0678773840,
  • Колісніченко Олександра Борисівна, терапевт – 0671384046,
  • Іващенко Альона Сергіївна, терапевт – 0661778930.

Також інформація розміщена на сайті НСЗУ  https://nszu.gov.ua/, МОЗ https://moz.gov.ua/ та на сторінці у Фейсбуці.

16-77 – це телефон контакт-центру НСЗУ. Всі дзвінки зі стаціонарних та мобільних телефонів безоплатні. За цим номером можна:

1. Отримати алгоритм дій пацієнта у разі відчуття симптомів COVID-19. В тому числі, що робити пацієнтові без декларації, телефони гарячих ліній кожної з областей та міста Києва.

2. Дізнатись про найближчий заклад надання первинної медичної допомоги та можливість подати декларацію до сімейного лікаря, терапевта або педіатра саме там.

3. Дізнатись, чи має певний заклад охорони здоров’я (спеціалізована лікарня, пологовий будинок та ін.) договір з НСЗУ.

4. Запитати, які безоплатні медичні послуги, в тому числі аналізи та обстеження, можна отримати в закладі первинної ланки, уклавши декларацію з сімейним лікарем, терапевтом або педіатром.

5. З’ясувати місце знаходження найближчої аптеки з “Доступними ліками”.

6. Повідомити про порушення закладом ПМД Порядку надання первинної медичної допомоги та дізнатись, як правильно подати скаргу та що зробити, аби отримати доступ до безоплатного пакету послуг на первинці.

7. Дізнатися про те, які саме послуги входять у Програму медичних гарантій і як пацієнт може їх отримати.

Стаття написана на основі інформації із сайту НСЗУ

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь