Згурівська громада
Згурівська селищна рада Броварського району Київської області

ДОВІДНИК БЕЗБАР’ЄРНОСТІ: ЯК СЛУХАТИ, ЩОБ ПІДТРИМАТИ ЛЮДИНУ

Дата: 20.04.2023 12:36
Кількість переглядів: 66

Фото без описуСлухання – чи не найважливіша підтримка під час комунікації.

Перш ніж радити, дайте людині сказати те, що вона вважає за потрібне, та уважно вислухайте. Так ви дійсно зможете зрозуміти ситуацію і потреби, заспокоїти та запропонувати необхідну допомогу.

Ось кілька важливих порад.

  • Слухайте уважно:
  • дозвольте говорити. Не починайте говорити, поки людина не закінчить;
  • не відволікайтеся від розмови. Спробуйте пошукати інше місце для спілкування, якщо надто галасливо;
  • сконцентруйтеся на людині й тому, що вона говорить;
  • щиро намагайтеся зрозуміти точку зору та почуття людини.
  • Повторюйте:
  • повторюйте головні слова та ідеї, які людина сказала (наприклад: «Ви мали на увазі, що…», «Не могли б ви пояснити ще раз, будь ласка?»);
  • поростіть уточнити, якщо щось не зрозуміли (наприклад, «Ви мали на увазі, що…», «Не могли б ви пояснити ще раз, будь ласка?»).
  • Підсумуйте інформацію, яку зрозуміли:
  • визначте та повторіть основні моменти, які почули. Це допоможе людині зрозуміти, що її почули, а ви переконаєтеся, що все зрозуміли правильно. Наприклад: «З того, що ви щойно сказали, я зрозумів/-ла, що ви найбільше переживаєте стосовно (підсумуйте основні проблеми, які зазначила людина). Правильно?»;
  • опишіть почуту інформацію, а не інтерпретуйте почуття людини. Не робіть оціночних суджень стосовно людини чи ситуації, в якій вона опинилася. Наприклад, не можна казати: «Мабуть, Ви почуваєтесь жахливо».

Під час розмови звертайте увагу не лише на свої слова, а й на мову тіла (вираз обличчя, зоровий контакт, жести, позу).

Кажіть слова підтримки, щоб показати співпереживання: «Я розумію, про що ви говорите», «Я чую вас». А також визнавайте всі втрати чи важкі почуття, якими людина ділиться: «Мені дуже шкода чути це», «Так, це дійсно важка ситуація».

Переконайтеся, що ви говорите з повагою, відповідно до культури, віку, статі та релігійних вірувань людини. Не тисніть на неї й не змушуйте говорити, якщо вона не хоче.

Більше інформації та чітких інструкцій, як правильно підтримати людину у стані стресу, у Довіднику безбар’єрності, створеному за ініціативи першої леді Олени Зеленської у співпраці з громадськими організаціями, правозахисниками, психологами, батьками, які виховують дітей з інвалідністю, українськими та міжнародними експертами.

Довідково.

«Довідник безбар’єрності» – перший український посібник із безбар’єрної комунікації, що з’явився у 2021 році. Він доступно розкриває, що таке бар’єри, стереотипи, інклюзія, залучення, недискримінація, толерантність, прийняття, доступність, гендерна рівність, правила коректної мови.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь