Згурівська громада
Згурівська селищна рада Броварського району Київської області

ДОВІДНИК БЕЗБАР’ЄРНОСТІ: ЯК СЛУХАТИ, ЩОБ ПІДТРИМАТИ ЛЮДИНУ

Дата: 20.04.2023 12:36
Кількість переглядів: 36

Фото без описуСлухання – чи не найважливіша підтримка під час комунікації.

Перш ніж радити, дайте людині сказати те, що вона вважає за потрібне, та уважно вислухайте. Так ви дійсно зможете зрозуміти ситуацію і потреби, заспокоїти та запропонувати необхідну допомогу.

Ось кілька важливих порад.

  • Слухайте уважно:
  • дозвольте говорити. Не починайте говорити, поки людина не закінчить;
  • не відволікайтеся від розмови. Спробуйте пошукати інше місце для спілкування, якщо надто галасливо;
  • сконцентруйтеся на людині й тому, що вона говорить;
  • щиро намагайтеся зрозуміти точку зору та почуття людини.
  • Повторюйте:
  • повторюйте головні слова та ідеї, які людина сказала (наприклад: «Ви мали на увазі, що…», «Не могли б ви пояснити ще раз, будь ласка?»);
  • поростіть уточнити, якщо щось не зрозуміли (наприклад, «Ви мали на увазі, що…», «Не могли б ви пояснити ще раз, будь ласка?»).
  • Підсумуйте інформацію, яку зрозуміли:
  • визначте та повторіть основні моменти, які почули. Це допоможе людині зрозуміти, що її почули, а ви переконаєтеся, що все зрозуміли правильно. Наприклад: «З того, що ви щойно сказали, я зрозумів/-ла, що ви найбільше переживаєте стосовно (підсумуйте основні проблеми, які зазначила людина). Правильно?»;
  • опишіть почуту інформацію, а не інтерпретуйте почуття людини. Не робіть оціночних суджень стосовно людини чи ситуації, в якій вона опинилася. Наприклад, не можна казати: «Мабуть, Ви почуваєтесь жахливо».

Під час розмови звертайте увагу не лише на свої слова, а й на мову тіла (вираз обличчя, зоровий контакт, жести, позу).

Кажіть слова підтримки, щоб показати співпереживання: «Я розумію, про що ви говорите», «Я чую вас». А також визнавайте всі втрати чи важкі почуття, якими людина ділиться: «Мені дуже шкода чути це», «Так, це дійсно важка ситуація».

Переконайтеся, що ви говорите з повагою, відповідно до культури, віку, статі та релігійних вірувань людини. Не тисніть на неї й не змушуйте говорити, якщо вона не хоче.

Більше інформації та чітких інструкцій, як правильно підтримати людину у стані стресу, у Довіднику безбар’єрності, створеному за ініціативи першої леді Олени Зеленської у співпраці з громадськими організаціями, правозахисниками, психологами, батьками, які виховують дітей з інвалідністю, українськими та міжнародними експертами.

Довідково.

«Довідник безбар’єрності» – перший український посібник із безбар’єрної комунікації, що з’явився у 2021 році. Він доступно розкриває, що таке бар’єри, стереотипи, інклюзія, залучення, недискримінація, толерантність, прийняття, доступність, гендерна рівність, правила коректної мови.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь