Про відповідальність за незаконну рубку дерев
Заготівля деревини в лісах України регламентується Лісовим кодексом України, Санітарними правилами в лісах України,затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 555 від 27.07.1995, Правилами поліпшення якісного складу лісів, затверджених постановою КМУ № 724 від 12.05.2007, Порядком спеціального використання лісових ресурсів, затверджених постановою КМУ № 761 від 23.05.2007, Правилами рубок головного користування, затверджених наказом Державного комітету лісового господарства України від 23.12.2009 № 364 та іншими нормативно-правовими актами.
У відповідності до ст. 19 Лісового кодексу України постійні лісокористувачі мають виключне право на заготівлю деревини.
Згідно Санітарних правил в лісах України, затверджених постановою КМУ від 27 липня 1995 року № 555, прибирання хворих та сухостійних дерев в лісі належить до санітарно-оздоровчих заходів.
Рішення про проведення санітарно-оздоровчих заходів приймається постійними лісокористувачами на підставі оцінки санітарного стану лісових насаджень.
Незаконні рубки – це заготівля деревини без спеціального дозволу на використання лісових ресурсів (лісорубний квиток).
Правопорушником вважається особа, яка здійснює незаконну порубку дерев або чагарників у лісах, захисних та інших лісових насадженнях; перевезення, зберігання, збут незаконно зрубаних дерев або чагарників.
За незаконну порубку і пошкодження дерев або чагарників; перевезення, зберігання незаконно зрубаних дерев або чагарників; знищення або пошкодження лісових культур, сіянців або саджанців у лісових розсадниках і на плантаціях, а також молодняка природного походження і самосіву на площах, призначених під лісовідновлення згідно із статтею 65 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачена відповідальність у вигляді штрафу – від 30 до 60 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а на посадових осіб – від 150 до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за одне з порушень, передбачених частиною першою цієї статті, тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від шістдесяти до дев’яноста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від шестисот до дев’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Правопорушник, який здійснив незаконну рубку дерев, сплачує:
- розмір шкоди, заподіяної лісу;
- адміністративний штраф.
Згідно ст. 105 Лісового кодексу України порушення лісового законодавства тягне за собою дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність відповідно до закону.
Відповідальність за порушення лісового законодавства несуть особи, винні у:
1) незаконному вирубуванні та пошкодженні дерев і чагарників;
2) знищенні або пошкодженні лісу внаслідок підпалу або недбалого поводження з вогнем, порушенні інших вимог пожежної безпеки в лісах;
3) знищенні або пошкодженні лісу внаслідок його забруднення хімічними та радіоактивними речовинами, виробничими і побутовими відходами, стічними водами, іншими шкідливими речовинами, підтоплення, осушення та інших видів шкідливого впливу;
4) засміченні лісів побутовими і промисловими відходами;
5) порушенні строків лісовідновлення та інших вимог щодо ведення лісового господарства, встановлених законодавством у сфері охорони, захисту, використання та відтворення лісів;
6) знищенні або пошкодженні лісових культур, сіянців або саджанців у лісових розсадниках і на плантаціях, а також природного підросту та самосіву на землях, призначених для відновлення лісу;
7) порушенні правил зберігання, транспортування та застосування засобів захисту лісу, стимуляторів росту, мінеральних добрив та інших препаратів;
8) розкорчовуванні лісових ділянок і використанні їх не за призначенням, у тому числі для спорудження жилих будинків, виробничих та інших будівель і споруд без належного дозволу;
9) самовільній заготівлі сіна та випасанні худоби на лісових ділянках;
10) порушенні правил заготівлі лісової підстилки, лікарських рослин, дикорослих плодів, горіхів, грибів, ягід тощо;
11) заготівлі лісових ресурсів способами, що негативно впливають на стан і відтворення лісів;
12) порушенні порядку заготівлі та вивезення деревини, заготівлі живиці і використання інших лісових ресурсів;
13) невнесенні плати за використання лісових ресурсів у встановлені строки;
14) знищенні та пошкодженні відмежувальних знаків у лісах;
15) введенні в дію нових і реконструйованих підприємств, споруд та інших об’єктів, не забезпечених обладнанням, що запобігає негативному впливу на стан і відтворення лісів;
16) порушенні строків повернення лісових ділянок, що перебувають у тимчасовому користуванні, або невиконанні обов’язків щодо приведення їх у стан, придатний для використання за призначенням;
17) пошкодженні сіножатей, пасовищ і ріллі на землях лісогосподарського призначення;
18) знищенні або пошкодженні лісоосушувальних канав, дренажних систем і доріг на лісових ділянках;
19) невиконанні приписів державної лісової охорони та органів виконавчої влади, які здійснюють державний контроль за додержанням законодавства у сфері охорони, захисту, використання та відтворення лісів;
20) порушенні вимог з охорони пралісів, квазіпралісів та природних лісів.
Законом може бути встановлено відповідальність і за інші порушення лісового законодавства.
Інформація відділу житлово-комунального господарства, екології та природних ресурсів Броварської районної військової адміністрації
Броварська районна державна адміністрація інформує про відповідальність за незаконну рубку дерев
Заготівля деревини в лісах України регламентується Лісовим кодексом України, Санітарними правилами в лісах України,затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 555 від 27.07.1995, Правилами поліпшення якісного складу лісів, затверджених постановою КМУ № 724 від 12.05.2007, Порядком спеціального використання лісових ресурсів, затверджених постановою КМУ № 761 від 23.05.2007, Правилами рубок головного користування, затверджених наказом Державного комітету лісового господарства України від 23.12.2009 № 364 та іншими нормативно-правовими актами.
У відповідності до ст. 19 Лісового кодексу України постійні лісокористувачі мають виключне право на заготівлю деревини.
Згідно Санітарних правил в лісах України, затверджених постановою КМУ від 27 липня 1995 року № 555, прибирання хворих та сухостійних дерев в лісі належить до санітарно-оздоровчих заходів.
Рішення про проведення санітарно-оздоровчих заходів приймається постійними лісокористувачами на підставі оцінки санітарного стану лісових насаджень.
Незаконні рубки – це заготівля деревини без спеціального дозволу на використання лісових ресурсів (лісорубний квиток).
Правопорушником вважається особа, яка здійснює незаконну порубку дерев або чагарників у лісах, захисних та інших лісових насадженнях; перевезення, зберігання, збут незаконно зрубаних дерев або чагарників.
За незаконну порубку і пошкодження дерев або чагарників; перевезення, зберігання незаконно зрубаних дерев або чагарників; знищення або пошкодження лісових культур, сіянців або саджанців у лісових розсадниках і на плантаціях, а також молодняка природного походження і самосіву на площах, призначених під лісовідновлення згідно із статтею 65 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачена відповідальність у вигляді штрафу – від 30 до 60 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а на посадових осіб – від 150 до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за одне з порушень, передбачених частиною першою цієї статті, тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від шістдесяти до дев’яноста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від шестисот до дев’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Правопорушник, який здійснив незаконну рубку дерев, сплачує:
- розмір шкоди, заподіяної лісу;
- адміністративний штраф.
Згідно ст. 105 Лісового кодексу України порушення лісового законодавства тягне за собою дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність відповідно до закону.
Відповідальність за порушення лісового законодавства несуть особи, винні у:
1) незаконному вирубуванні та пошкодженні дерев і чагарників;
2) знищенні або пошкодженні лісу внаслідок підпалу або недбалого поводження з вогнем, порушенні інших вимог пожежної безпеки в лісах;
3) знищенні або пошкодженні лісу внаслідок його забруднення хімічними та радіоактивними речовинами, виробничими і побутовими відходами, стічними водами, іншими шкідливими речовинами, підтоплення, осушення та інших видів шкідливого впливу;
4) засміченні лісів побутовими і промисловими відходами;
5) порушенні строків лісовідновлення та інших вимог щодо ведення лісового господарства, встановлених законодавством у сфері охорони, захисту, використання та відтворення лісів;
6) знищенні або пошкодженні лісових культур, сіянців або саджанців у лісових розсадниках і на плантаціях, а також природного підросту та самосіву на землях, призначених для відновлення лісу;
7) порушенні правил зберігання, транспортування та застосування засобів захисту лісу, стимуляторів росту, мінеральних добрив та інших препаратів;
8) розкорчовуванні лісових ділянок і використанні їх не за призначенням, у тому числі для спорудження жилих будинків, виробничих та інших будівель і споруд без належного дозволу;
9) самовільній заготівлі сіна та випасанні худоби на лісових ділянках;
10) порушенні правил заготівлі лісової підстилки, лікарських рослин, дикорослих плодів, горіхів, грибів, ягід тощо;
11) заготівлі лісових ресурсів способами, що негативно впливають на стан і відтворення лісів;
12) порушенні порядку заготівлі та вивезення деревини, заготівлі живиці і використання інших лісових ресурсів;
13) невнесенні плати за використання лісових ресурсів у встановлені строки;
14) знищенні та пошкодженні відмежувальних знаків у лісах;
15) введенні в дію нових і реконструйованих підприємств, споруд та інших об’єктів, не забезпечених обладнанням, що запобігає негативному впливу на стан і відтворення лісів;
16) порушенні строків повернення лісових ділянок, що перебувають у тимчасовому користуванні, або невиконанні обов’язків щодо приведення їх у стан, придатний для використання за призначенням;
17) пошкодженні сіножатей, пасовищ і ріллі на землях лісогосподарського призначення;
18) знищенні або пошкодженні лісоосушувальних канав, дренажних систем і доріг на лісових ділянках;
19) невиконанні приписів державної лісової охорони та органів виконавчої влади, які здійснюють державний контроль за додержанням законодавства у сфері охорони, захисту, використання та відтворення лісів;
20) порушенні вимог з охорони пралісів, квазіпралісів та природних лісів.
Законом може бути встановлено відповідальність і за інші порушення лісового законодавства.
Інформація відділу житлово-комунального господарства, екології та природних ресурсів Броварської районної військової адміністрації