Перейменували вулицю: що робити жителям вулиць та підприємцям?
На початку тижня розпочато процес перейменування вулиць та провулків у населених пунктах Згурівської громади. У багатьох жителів громади цей факт викликав занепокоєння: у скільки їм обійдеться зміна назви вулиці та, зрештою, що їм робити в цій ситуації?
Відповідаючи на питання, які надходять до селищної ради, наголошуємо!
Дана процедура не несе для жителів перейменованих вулиць ніяких додаткових витрат.
Місце реєстрації (так звана «прописка»), штамп у паспорті обов’язково змінювати не потрібно
Зміна назви вулиці не є зміною місця проживання. Після перейменування вулиці не потрібно йти до міграційної служби, щоб зробити відмітку про нову адресу. Чинним законодавством не передбачено обов’язку змінювати «штамп» у паспорті у зв’язку зі зміною назви вулиці.
Перереєстрація місця проживання особи може відбуватися під час заміни паспорта, вклеювання нових фотокарток, зміни прізвища тощо, тобто коли в особи виникає потреба.
Обов’язково вносити зміни до документів на житло, нерухомість не потрібно
Документи залишаються чинними й ніхто не має права вимагати їх заміни. Законодавством не передбачена необхідність внесення змін до документа про право власності на нерухоме майно у зв’язку з перейменуванням вулиці, на якій розміщена нерухомість.
За власною ініціативою або у разі потреби (купівлі-продажу, дарування тощо) власник майна, стосовно якого відбулися зміни в назві вулиці, має право звернутися до органу держреєстрації прав на нерухоме майно із заявою про внесення змін. Під час продажу або іншого відчуження нерухомого майна, ці документи будуть замінюватися за загальною процедурою.
Зміни до документів про право власності на нерухоме майно необхідно буде вносити лише якщо власник захоче продати, подарувати або передати у спадок свою нерухомість. У документах, які будуть оформлюватися на нового власника, вже буде вказана нова назва. На вартості послуг нотаріуса це не позначатиметься: покупець і продавець платитимуть нотаріусові таку ж суму, як і в тих випадках, коли назва вулиці не змінюється.
Вулицю перейменували, чи призначать субсидію?
Субсидію отримаєте. Зміна найменування вулиці не є підставою для відмови в отриманні субсидії. Про зміну назви вулиць повідомляються всі державні органи, соціальні служби, тому вони мають приймати документи як із новими назвами у адресах, так і зі старими.
Як потрібно діяти підприємцям у зв’язку з перейменуванням?
В разі перейменування вулиць, виникає необхідність змін у найменуванні чи відомостях про місцезнаходження юридичної особи шляхом внесення відповідних змін до її установчих документів та змін до відомостей про ФОП, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб.
При цьому суб’єкти підприємницької діяльності зможуть змінити дані про назву вулиці і в загальному порядку при внесенні ними чергових змін до своїх установчих документів, пов'язаних зі зміною складу учасників (засновників, власників), структури управління, розміру статутного фонду, зміни видів економічної діяльності тощо.
Певних додаткових витрат можуть зазнати ті юридичні особи та ФОПи, які мають бланки і штампи зі старими назвами. Проте, далеко не всі вони мають печатки і штампи, оскільки для багатьох категорій підриємців ці атрибути не є обов'язковими. Окрім того, більшість юридичних осіб друкують свої бланки на звичайному робочому принтері, тому для заміни назви чи адреси в тексті достатньо декількох хвилин.